Drop

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Akan Pano


widgets

Ekmek İsraf Etmeyin

Tüketici Hakem Heyeti Kararı Nasıl İcraya Konulur Yeni Tüketici Kanunu ve Uygulamaları İle Neler Değişti Tüketici Davalarında Belirsiz Alacak Meselesi Bıktıran SMS Reklamlarını Şikayet Edebilirsiniz Bizi Facebook ve Twitter'dan Takip Edebilirsiniz Bize Yazın Cevap Verelim

22 Ocak 2013 Salı

Bankalardan akıl almaz kesintiler

Tepkiler:  




Tüketiciler Birliği Genel Sekreteri ve Tüketicinin Sesi blog yazarı Mehmet İmrek, bankaların, "Şubeden para çekme masrafı, kredi kartı program ücreti, vadesiz mevduat hesabı cüzdan basım masrafı ve hesap hareket ekstresi ekstre masrafı" gibi yeni isimlerle tüketicilerden kesinti yaptıklarını belgelerle tespit ettiklerini söyledi.
 

AA-Zafer Akpınar

İmrek, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bankaların, komisyon ve çeşitli adlar altında tüketicilerden aldıkları ücretlerle ilgili şikayetlerde artış olduğunu söyledi.

"Bankacılık sektörünün, müşterisinden para kazanmak için her yolu denediğini" ileri süren İmrek, zaman zaman tüketicilerin, ilgili kanunlarla korunmasına rağmen mağdur edildiğini belirtti.


Bankaların, bilinenin aksine 31 kalemden daha fazla isim altında ücretler aldığını dile getiren İmrek, şöyle devam etti: "Tüketicilerin artan banka şikayetleri üzerine Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nca hazırlanan yeni kanun taslağında bazı hizmet kalemlerinden ücret alınmasının önüne geçilmek için çalışmalar yapılacağı belirtildi. Bu konuda gerçekten de çalışmalar yürütülüyor. Bu çalışmalar sürerken bankalar, adeta hızını artırırcasına tüketicilerden hiç akla gelmedik kalemlerden ücret alıyor. Bankacılık hizmetlerinden alınan ücretlerin, artık sınırları zorladığı ve mağduriyetlerin artarak devam ettiği her platformda dile getiriliyor ancak halen tüketicilerin mağduriyeti önlenmiş değil."
"3 ayda bir hesap işletim ücreti"
Gelen şikayetlere bazen kendilerinin bile şaşırdığını belirten İmrek, şunları kaydetti: ”Bankaların, ’Şubeden para çekme masrafı, kredi kartı program ücreti, vadesiz mevduat hesabı cüzdan basım masrafı ve hesap hareket ekstresi ekstre masrafı” gibi yeni uydurulmuş isimlerle tüketicilerden kesinti yaptıklarını belgelerle tespit ettik. Bu belgeleri, daha önce görüştüğümüzde bizden isteyen Gümrük ve Ticaret Bakanımıza vereceğiz. Neredeyse bankanın önünden geçen tüketiciler borçlu hale gelecek. Bankaya adımını atandan bir kalem uydurup ücret alıyorlar. Tüketicilere, ’Bankanın önünden geçmeyin, borçlu çıkarsınız’ şeklinde uyarı yapma noktasına gelindi. Bu konuda ilgili kurumların harekete geçmesini bekliyoruz.”
Bir tüketicinin sadece 45 lira bulunan hesabından 3 ayda bir 15’er liralık hesap kesim ücreti kesildiğine yönelik şikayete geldiğini belirten İmrek, "Söz konusu bayan tüketici, pazara gidiyor. Bu parayla haftalık pazar alışverişi yapmayı planlıyor. 40 lira çekmek istiyor ancak hesapta 15 lira görüyor. Öğreniyor ki, 30 lira hesap kesim ücreti almışlar. Pazarı yapamadan evine dönüyor. Bankalar tutturabildiğine ücret kesiyor. Buna son verilmeli" dedi.

 

YENİ BLOG YAYINDA
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ

Bizi Takip et

Facebook Takip et

Şimdi Saat

UYARI

UYARI: Mesaj gönderirken adınızı, soyadınızı mutlaka yazınız. Görüş, öneri ve şikayetlerinizi uzun yazmamaya özen gösteriniz. Özel isteklerde (Dilekçe vb. gibi) bulunmayınız, isteğiniz karşılanmaz.TÜKETİCİNİN SESİ blogspot.com