Drop

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Akan Pano


widgets

Ekmek İsraf Etmeyin

Tüketici Hakem Heyeti Kararı Nasıl İcraya Konulur Yeni Tüketici Kanunu ve Uygulamaları İle Neler Değişti Tüketici Davalarında Belirsiz Alacak Meselesi Bıktıran SMS Reklamlarını Şikayet Edebilirsiniz Bizi Facebook ve Twitter'dan Takip Edebilirsiniz Bize Yazın Cevap Verelim

11 Aralık 2012 Salı

Mağdursanız bunlara muhakkak dikkat etmelisiniz

Tepkiler:  


Tüketicilerin birçoğu farkında olmadan ya da doğru bilgiyi almadan yanlış mercilere başvurarak ikinci kez mağdur olmakla karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu kötü sürprizle karşılaşmamak için aşağıdaki hususlara dikkat etmelisiniz.

·         Satın aldığınız ürünün faturasını ya da kasa fişini mutlaka alınız ve oraya terk etmeden iyice kontrol ediniz.
·         Ürüne ait “Garanti Belgesi”ni mutlaka satıcıya onaylatınız. Zira fatura mevzuata göre artık garanti belgesi yerine geçmemektedir.
·         Faturalarınızı “ŞİRKET” adına yaptırmayınız. Çünkü şahıs adına yazılmayan faturalarda başvuru mercileri değişmektedir.

·         Şahıs adına alınan ve fatura edilen ürün veya hizmetlerde mağdur olduğunuzda iade işlemleriniz için yasal sürelere dikkat ediniz.
·         Satın aldığınız mal veya hizmette bir ayıp tespit ederseniz; mal veya hizmeti teslim aldığınız tarihten itibaren ilk 30 gün içinde satıcıya mutlaka yazılı olarak “İhtarname” ile başvurup yasal seçimlik haklarınızı talep ediniz.
·         Yüz yüze gelmeden yapılan satış işlemlerinde (İnternet, Telefon, Televizyon vd.) Mesafeli Satış Sözleşmelerinde mal veya hizmetin teslim alındığı tarihten itibaren 7 gün içinde bu satış işleminden vazgeçme hakkınız vardır. Ancak bunu satıcıya yazılı olarak “Cayma Bildirimi” şeklinde yapmalısınız.
·         Garanti süresi içinde arızalanan ürünlerde mutlaka o markanın yetkili teknik servisine başvurunuz. Yetkili teknik servis arızalı ürünü teslim alırken “Servis Fişi”ne “Onarım istemiyor, ürünün bedelinin iadesini istiyorum” şeklinde mutlaka not düşünüz. Ve bu fişin bir örneğini alınız.
·         Yetkili Teknik servise bırakılan ürünler yasaya göre azami 20 iş günü içinde onarılmak zorundadır. Buna “Cumartesi” günleri dahil resmi tatiller hariçtir.
·         Satıcı yazılı başvurularınız “kapıdan satış ve mesafeli satış işlemlerinde ‘Cayma Bildirimi’ şeklinde”, ayıplı mal ve hizmetlerde “İhtarname” şeklinde yapılmalıdır. Bunu satıcıya “iadeli taahhütlü mektup” şeklinde yapınız ve gönderdiğiniz yazı ile posta gönderi ekleriniz kendinizde saklayınız.
·         2012 yılı için 1.161,67 TL’nin altında bulunan şikayetlerinizde ilçe kaymakamlıkları ve valilik bünyesindeki Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüklerindeki “Hakem heyetleri” ne başvuru zorunludur. Buraya müracaatlar ücretsiz olup, yapılan başvurular en geç 3 ay içinde sonuçlandırılmak zorundadır.
·         1.161,67 TL’nin üzerindeki parasal değerli şikayetlerinizde “Tüketici Mahkemesi”ne başvurmalısınız. Buraya müracaatlarda HMK’ya göre “peşin avans gideri” adı altında masraf alınmaktadır.
·         Tüketici Mahkemesi bulunmayan yerlerde aynı sıfatla “ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ” yetkilidir.
·         Mahkemelerde davanın kaybedilmesi halinde mahkeme masrafları ile 2012 yılı için maktu avukatlık ücreti olan 600 TL’nin ödenmesi söz konusu olabilmektedir.
·         Mercilere başvuru yaparken dilekçelerinize “fatura, garanti belgesi, ihtarname, cayma bildirimi, posta gönderi ekleri, hesap ekstreleri, ödeme belgeleri, kargo teslim fişi, servis fişi, yazışmalar ve diğer” resmi belgelerin asılları eklenmelidir. Birer fotokopilerini kendinizde saklayınız.
·         Şirket adına fatura edilmiş mal veya hizmette mağdur olursanız, Tüketici Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemesi yerine “Asliye Hukuk Mahkemesi” ne başvurabileceğinizi unutmayınız.
·         En önemlisi haklarınız konusunda bilgileniniz ve hakkınızı muhakkak arayınız.
YENİ BLOG YAYINDA
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ

Bizi Takip et

Facebook Takip et

Şimdi Saat

UYARI

UYARI: Mesaj gönderirken adınızı, soyadınızı mutlaka yazınız. Görüş, öneri ve şikayetlerinizi uzun yazmamaya özen gösteriniz. Özel isteklerde (Dilekçe vb. gibi) bulunmayınız, isteğiniz karşılanmaz.TÜKETİCİNİN SESİ blogspot.com