Drop

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Akan Pano


widgets

Ekmek İsraf Etmeyin

Tüketici Hakem Heyeti Kararı Nasıl İcraya Konulur Yeni Tüketici Kanunu ve Uygulamaları İle Neler Değişti Tüketici Davalarında Belirsiz Alacak Meselesi Bıktıran SMS Reklamlarını Şikayet Edebilirsiniz Bizi Facebook ve Twitter'dan Takip Edebilirsiniz Bize Yazın Cevap Verelim

30 Aralık 2012 Pazar

En çok bankalardan şikayetçi olduk

Tepkiler:  




Bütün mesele liderlik mi?

Yazının başlığı ilginç gelebilir. Tabii ki herkes lider olmak ister kendi alanında. Ama bu liderlik vasfı kötüye işaretse o liderlik üzerinizde bir kara leke misali kalır. Kim ya da nerenin kastedildiği az çok belli olmuştur. Bizim bankacılığımız!..

Bugün her dört kişiden biri banka hizmetlerinden dolayı şikâyetçidir. Yani kredi kartı aidatından tutunda diğer bankacılık hizmetlerinden alınan ücret kesintilerine kadar ki her tür şikâyetler.


Bankacılığımız diğer dünya ülkeleri içerisinde iyi bir yerdedir. Bu gerek hizmet çeşitliliği bakımından gerek teknolojik alt yapı yatırımından ve gerekse de karlılıktan çok çok iyi bir yerde olduğunu söyleyebiliriz. Bundan gurur duymamız mümkün değil. Hatta öyle ki bankacılığımız Avrupa ve Amerika’da biraz gıpta ile biraz da kıskançlıkla takip edildiğini de burada belirtelim. Bunu nereden takip ettiğimiz ve neye dayanarak söylediğimizi belirtmemiz gerekirse ekonomistlerin televizyon röportajlarını, gazetelerimizin haberlerini ve bankacılık sektörünün düzenleyicisi konumundaki BDDK’nın başkanının söylediklerini sıralayabiliriz.

Başkan Mukim Öztekin, İstanbul’da düzenlenen “finans sektöründe tüketici hukuku ve uygulama alanları” konulu yaptığı sempozyumda bugün ülkemizde 48 adet bankanın faaliyette bulunduğunu yeni banka açılması yönünde başvuruların olduğunu belirterek, sektörün sağlam bir yapıda geliştiğine işaret olduğunu ancak banka sayısının 60’ı geçmeyecek sayıda tutulması gerektiğini de işaret etmiştir.

Buradan şu sonuca kolayca varabiliriz. Bankacılık sektörü faiz dışı gelirleri bakımından parmak ısırtıyor. Bu durum yabancı finans sektörü yatırımcısının iştahını kabartmış olacak ki banka açmak için canhıraş bir çaba içerisine girdiklerini de bu vesile ile öğrenmiş bulunuyoruz. Bunun sevindirici yanı olmasının yanı sıra düşündürücü yanının da olduğunu unutmamalıyız. Zira dış yatırımcı hiçbir şekilde parasını riske edecek bir yatırım alanına kanalize etmezde ondan… Düşündürücü yanını vurgulamamızdaki izahımız ise şudur;  yanı başımızda ki komşumuzun içinde bulunduğu durum. Çünkü orada işler eskisi gibi iyi gitmiyor. Oradaki banka yatırımcısı kendi ülkesi yerine ülkemizi tercih etmesi buna en bariz ve somut bir örnektir. Örnekleri çoğaltabiliriz tabi.

Yazılı ve görsel medyamıza yansıyan son haberlere göre yeni tüketici kanun taslağı daha henüz yasalaşmamışken, bankaların bakanı ikna ettiği şeklinde haber fırtınası estirildi. Diğer bir anlatımla psikolojik alan daraltılması yaratılarak kapital gücün hakimiyeti yine galip gelmiştir pompalaması yapıldı. Ancak bunun böyle olmadığı bakanın sempozyumda yaptığı konuşmasında bizzat anlatıldı. Bakan, bankaların 31 kalemde haksız ve hukuksuz bir şekilde bedel aldığını kendisi açıkça söyledi. Hatta buna eski hukuk dilindeki bir tanımla ile “hadd-i maruf” bir uygulamanın olduğunu ifade ederek, bankaların bu ücretleri aşırı abarttığının altını çizdi… Bankacılık sektörünün 17 milyar lira faiz dışı net kar elde ettiğini vurgulamıştır. Bu anlamda sektörün disipline edilmediğini açık şekilde dile getirmiştir.

Evet, bugün bankacılık hizmetlerinden alınan ücretler makul ve münasip ücret olmaktan artık çıkmıştır. Deyim yerindeyse soygun niteliğinde fahiş ücretler alınmaktadır ve alınmaya da devam edilecektir. Daha rasyonel bir çözüm getirilmediği sürece bankalar şikayet edilen sektörler içindeki liderliğini kimseye vermeyecektir.

YENİ BLOG YAYINDA
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ

Bizi Takip et

Facebook Takip et

Şimdi Saat

UYARI

UYARI: Mesaj gönderirken adınızı, soyadınızı mutlaka yazınız. Görüş, öneri ve şikayetlerinizi uzun yazmamaya özen gösteriniz. Özel isteklerde (Dilekçe vb. gibi) bulunmayınız, isteğiniz karşılanmaz.TÜKETİCİNİN SESİ blogspot.com