Drop

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Akan Pano


widgets

Ekmek İsraf Etmeyin

Tüketici Hakem Heyeti Kararı Nasıl İcraya Konulur Yeni Tüketici Kanunu ve Uygulamaları İle Neler Değişti Tüketici Davalarında Belirsiz Alacak Meselesi Bıktıran SMS Reklamlarını Şikayet Edebilirsiniz Bizi Facebook ve Twitter'dan Takip Edebilirsiniz Bize Yazın Cevap Verelim

15 Aralık 2012 Cumartesi

Bankacılar 'komisyon' vatandaş 'tekele son' dedi

Tepkiler:  

  Ekonomi 15.12.2012





Bankacılar 'komisyon' vatandaş 'tekele son' dedi

Türkiye Bankalar Birliği (TBB) Başkanı ve Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın, bankaların iki gelirinin olduğunu vurgulayarak, bunlardan birinin faiz diğerinin ise ücret ve komisyonlardan oluştuğunu söyledi. Aydın bu kapsamda bankaların yaptıkları hizmetin karşılığı olarak vatandaşlardan komisyon ücreti ve kredi kartı aidatı alması gerektiğini söyledi. Hüseyin Aydın ile TTB Genel Sekreteri Ekrem Keskin, Ekonomi Muhabirleri Derneği (EMD) üyeleri ile bankacılık sektörü ve son günlerde sektördeki gelişmeleri paylaştı. Keskin sohbet öncesi uluslar arası gelişmeler, Türkiye ekonomisi ve bankacılık sektörü konulu bir sunum yaptı. ÖNEMLİ BİR GELİR KAYNAĞI
Kredi kartı ücretleri ile komisyonlara ilişkin bir soru üzerine, bankaların kârının iki kalemden elde ettiğini bunun da faiz ile ücret ve komisyon gelirleri olduğunu vurgulayan Aydın, 'Ücret ve komisyonlarla ilgili kamuoyuna yeterince açıklama yaptık. Ücret ve komisyon geliri elde ediyoruz, elde etmeye de devam edeceğiz' dedi. Yaptıkları yatırımlar ve verdikleri hizmetten ücret almalarının en doğal hakları olduğunu belirten Aydın, 'Müşterinin hangi hizmeti, hangi fiyattan ve kimden aldığını bilmek koşuluyla bunun önü açık olmalıdır' dedi.
BANKALAR RAHATSIZMIŞ!
Ücret ve komisyon konusunun sürekli tartışılmasını bankalar olarak rahatsız edici bulduklarını ifade eden Aydın, kâr artışı ile özkaynak kârlılığın farklı olduğunu vurguladı. Aydın, 'Şunun altını çizmek istiyoruz, kâr artışı yüzde 15. Kâr başka bir şey, özkaynak kârlılığı başka bir şey. Bizim öz kaynak kârlılığımızın seyrinin izlenmesi lazım. Özkaynak kârlılığı nereden nereye geliyor, ona bakmak lazım. Hangi sermaye ile hangi özkaynakla oraya gelmişiz, böyle sorgulanması lazım. Biz hak etmediğimiz bir şeyin hiç kimse tarafından alınmamasını istiyoruz. Ama hak edilmiş bir ücretin ve bir şey alınacaksa onun da bir bedeli varsa o bedelin ödenerek alınmasından yanayız' dedi.

Vatandaşa bilgi vermeliler

Tüketiciler Birliği Genel Sekreteri Mehmet İmrek, kendilerinin TBMM Dilekçe Komisyonu'na 5 Aralık'ta başvurduğunu hatırlatarak, devamında yaptıkları toplantılarda kart ve komisyon gibi vatandaşı mağdur eden uygulamaların engellenmesi için kulis yaptıklarını söyledi. Vatandaşın bankada kredi çekmesi durumunda sigorta, ek kart, mevduat hesabı gibi değişik adlar altında bilgisi dışında uygulamalarla karşı karşıya kaldığını
belirten İmrek şunları vurguladı: "Bankalar hiçbir şekilde komisyon alamaz demiyoruz. Bunun karşılıklı iradeye dayanması gerekiyor. Vatandaşın banka tarafından bilgilendirilmesi önem arzediyor. Tüketici ile pazarlık yapılarak ve yasada olmayan uygulamalara müsade edilmeden işlemlerin gerçekleştirilmesi şart. Bakan Hayati Yazıcı'nın daha önce dile getirdiği bankalarla ilgili uyarıların da fiiliyat kazanmasını beklemekteyiz."


Kaynak:http://yenisafak.com.tr/ekonomi-haber/bankacilar-komisyon-vatandas-tekele-son-dedi-15.12.2012-436003
YENİ BLOG YAYINDA
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ

Bizi Takip et

Facebook Takip et

Şimdi Saat

UYARI

UYARI: Mesaj gönderirken adınızı, soyadınızı mutlaka yazınız. Görüş, öneri ve şikayetlerinizi uzun yazmamaya özen gösteriniz. Özel isteklerde (Dilekçe vb. gibi) bulunmayınız, isteğiniz karşılanmaz.TÜKETİCİNİN SESİ blogspot.com