Drop

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Akan Pano


widgets

Ekmek İsraf Etmeyin

Tüketici Hakem Heyeti Kararı Nasıl İcraya Konulur Yeni Tüketici Kanunu ve Uygulamaları İle Neler Değişti Tüketici Davalarında Belirsiz Alacak Meselesi Bıktıran SMS Reklamlarını Şikayet Edebilirsiniz Bizi Facebook ve Twitter'dan Takip Edebilirsiniz Bize Yazın Cevap Verelim

12 Eylül 2012 Çarşamba

"Dosya Masrafı" Şikayetleri, Hakem Heyetlerini Bunalttı

Tepkiler:  
Zafer Akpınar - Tüketiciler Birliği Genel Sekreteri Mehmet İmrek, bankalardan aldıkları kredilerden "dosya masrafı" adı altındaki kesinti yapılanların, tüketici hakem heyetlerine adeta akın ettiğini belirterek, "Tüketici hakem heyetleri de yoğunluktan bunalınca Tüketiciler Birliği'ni arayıp bankaları şikayet etmeye başladı" dedi.
İmrek, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bankaların kredi verdikleri tüketicilerden aldıkları "dosya masrafı" adı altındaki kesintilerin yasal olmadığını ileri sürdü.
Bu konuda açılan davalarda mahkemelerin tüketiciler lehine karar verdiğini ifade eden İmrek, son günlerde vatandaşların bu konuda bilinçlendiğini ve dosya masraflarını geri alabilmek adına tüketici hakem heyetlerine başvurduğunu anlattı.

Tüketici sorunları hakem heyetlerinin, tüketicilerin şikayetlerinde ilk başvuracakları merci olduğunu vurgulayan İmrek, şöyle devam etti:
"Aldıkları kredilerden dosya masrafı adı altındaki kesinti yapılanlar, tüketici hakem heyetlerine adeta akın etti. Özellikle son günlerde hakem heyetleri, yapılan şikayet başvurularından çalışamaz hale geldi. Tüketici hakem heyetleri de yoğunluktan bunalınca Tüketiciler Birliği'ni arayıp bankaları şikayet etmeye başladı. Heyetten temsilciler, başvuruların önemli bölümünün bankalarla ilgili olduğunu belirtiyor. Adeta başlarını kaşıyacak vakitleri yok. İşleri güçleri bankalar olmuş. Zaten çoğunluğunu dosya masrafları oluşturuyor. Bankalar hakem heyetlerinin savunma taleplerine sayfalarca yazı gönderiyor. Kopyala yapıştır mantığıyla kanunların ilgili maddelerini alt alta sıralayıp hakem heyetlerine gönderiyorlar. Hakem heyetleri de hem fiziki şartlar hem de personel açısından bu yoğunluğu kaldıramıyorlar."
Hakem heyetleri kadar kendilerinin de dosya masrafı kesintileri başta olmak üzere tüketicileri mağdur eden uygulamalara son verilmesini istediklerini belirten İmrek, "Çok sayıdaki banka şikayetleri, hakem heyetlerinde yığılmalara sebep olmaktadır. Bu durum tüketicinin ayrıca mağduriyetine sebep olmaktadır" dedi.
Bankaların, tüketicinin bilinçlenip hakkını aramasından rahatsız olduklarını iddia eden İmrek, her gün yeni bir isim adı altında kredilerden kesintilere devam ettiklerini savundu.
İmrek, bankaların tüketiciler kadar hakem heyetlerini de dolaylı yoldan mağdur ettiğini ileri sürerek, "Bankacılık sektörü, tüketiciyi ve hakem heyetlerini uğraştırmaktan vazgeçmelidir ve hukuk içinde hareket etmelidir. Hakem heyetleri bu konunun gündeme getirilmesini istiyor. Bu konuda ilgili bakanlıktan destek bekliyoruz" diye konuştu.
YENİ BLOG YAYINDA
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ

Bizi Takip et

Facebook Takip et

Şimdi Saat

UYARI

UYARI: Mesaj gönderirken adınızı, soyadınızı mutlaka yazınız. Görüş, öneri ve şikayetlerinizi uzun yazmamaya özen gösteriniz. Özel isteklerde (Dilekçe vb. gibi) bulunmayınız, isteğiniz karşılanmaz.TÜKETİCİNİN SESİ blogspot.com