Drop

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Akan Pano


widgets

Ekmek İsraf Etmeyin

Tüketici Hakem Heyeti Kararı Nasıl İcraya Konulur Yeni Tüketici Kanunu ve Uygulamaları İle Neler Değişti Tüketici Davalarında Belirsiz Alacak Meselesi Bıktıran SMS Reklamlarını Şikayet Edebilirsiniz Bizi Facebook ve Twitter'dan Takip Edebilirsiniz Bize Yazın Cevap Verelim

22 Mayıs 2012 Salı

Sanal Tokatçılık!..

Tepkiler:  
İnternet yaygınlaştıkça beraberinde hem kolaylık hem de bir takım olumsuzluklar yaşanır oldu.

Alış veriş çılgınlığı artık sınırları zorluyor. Nakit para kullanımı yerine plastik kartlar kullanılıyor. Mağazaya bizzat gitmek yerine sanal dünya üzerinde gezinerek alış verişler yapılıyor. İşte sorunda bu noktadan sonra başlıyor.

Türk Ticaret Kanununda yapılan son değişiklikler Resmi Gazetede yayımlanarak Temmuz 2012’de yürürlüğe girecektir. Bu değişiklik birçok yenilik getirmiş olsa dahi sanal dünyada yaşanan olumsuzlukların yaşanmaması adına da hiçbir önlem getirmemiştir. Çünkü dolandırıcılık suçunun Türk Ceza Kanunda ki karşılığı caydırıcı bir cezai müeyyideyi ne yazık ki sağlamaktan çok çok uzaktadır. Tabi haliyle, olan yine iyi niyetli tüketiciye olmaktadır.


İnternet üzerinde ticaret gün geçtikçe yaygınlaşmakta ve çok cazip hale gelmektedir. Sitede satışı yapılan ürünlerin fiyatları rekabet kurallarının sınırlarını zorlarcasına indirimlerle allanıp pullanmakta ve tüketicinin, albenisine sunulmaktadır.

Çoğunlukla elektronik ortamda satışa sunulan ve reklamı yapılan ürün ile tüketiciye gönderilen ürün aynı olmamaktadır. Hatta öyle ki satışı yapan firma pazarladığı ürünü kendi stoklarında bulundurmak yerine, başka firmanın stokunda bulunan ürünün komisyonunu almak kaydıyla pazarlamasını ve satışını yapmaktadır. Yani karmakarışık tuzaklarla dolu bir yöntemdir. Ödemesini satışı yapan firmaya kredi kartı ile yaparsınız, ürünü başka firma adresinize kargolayıp gönderir. Sorunlu bir ürün adresinize gönderildiyse işte o zaman yandınız. Çık çıkabilirsen işin içinden. Yani sanal tokatçılık sizi de ağına düşürmüş demektir.

Peki, o zaman nelere dikkat edilmelidir?

·         Alış veriş yapmadan önce firma hakkında ön araştırma yapılmalıdır.
·         Alacağımız ürünün özellikleri ve fiyatı konusunda araştırma yapılmalıdır.
·         Alacağımız ürünün yaygın yetkili servis ağının olup olmadığına bakmalıyız.
·         Satışa sunulan ürünün sitedeki görüntüsünü kopyalayıp saklamalıyız.
·         Sanal Sözleşme kabul edilip, sipariş verildiğinde ödemenin kapıdan yapılanını tercih etmeliyiz.
·         Mutlaka satışa konu ürünün her tür belgesini almalıyız.
·         Kesinlikle internet üzerinde sipariş verirken kimlik ve kredi kartı bilgilerinizi vermeyiniz.
·         Ürünün teslimi esnasında ambalajı görevlinin yanında açarak teslim alınız. Bir sorunla karşılaştığınızda bunun belgelenmesini sağlayacak görüntüleri alınız.
EN ÖNEMLİSİ; alış veriş yaptığınız ürünü hiçbir borç yükü altına girmeden ve bir şarta bağla kalmadan 7 (YEDİ)       GÜN İÇERİSİNDE CAYMA HAKKINA, sahip olduğunuzu unutmayınız.

Bu hakkınızı kullanmak istediğinizde firmayı telefonla aramayınız. Zira bunun hukuken hiçbir geçerliliği yoktur. Bunu yazılı olarak firmaya (E- Posta, Faks veya İadeli Taahhütlü mektup) ile yapmaya çalışınız ve bir nüshasını mutlaka saklayınız.
Bütün bunlara rağmen bir mağduriyet yaşanırsa vakit geçirmeden ikametinizin bulunduğu yer veya satıcının bulunduğu yerdeki Hakem heyetine dilekçe ile başvuruda bulununuz. Hakem heyetleri ilçelerde Kaymakamlıklarda, illerde Valilik Bilim, Sanayi ve Teknoloji İL Müdürlüklerinde bulunmaktadır. Hakem heyetlerine 1.161,87.-TL’nin altındaki şikâyetlerde başvuru zorunludur. Buraya müracaat ederken tüketiciden hiçbir harç ve masraf adı altında ücret alınmaz.
YENİ BLOG YAYINDA
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ

Bizi Takip et

Facebook Takip et

Şimdi Saat

UYARI

UYARI: Mesaj gönderirken adınızı, soyadınızı mutlaka yazınız. Görüş, öneri ve şikayetlerinizi uzun yazmamaya özen gösteriniz. Özel isteklerde (Dilekçe vb. gibi) bulunmayınız, isteğiniz karşılanmaz.TÜKETİCİNİN SESİ blogspot.com