Drop

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Akan Pano


widgets

Ekmek İsraf Etmeyin

Tüketici Hakem Heyeti Kararı Nasıl İcraya Konulur Yeni Tüketici Kanunu ve Uygulamaları İle Neler Değişti Tüketici Davalarında Belirsiz Alacak Meselesi Bıktıran SMS Reklamlarını Şikayet Edebilirsiniz Bizi Facebook ve Twitter'dan Takip Edebilirsiniz Bize Yazın Cevap Verelim

1 Mayıs 2012 Salı

Bakanlık, Hakem heyetleri elektrik kaçak bedeli başvurularında görev ve yetkilidir dedi...

Tepkiler:  

Elektrik faturalarına yansıtılan kayıp kaçak bedeli fatura üzerinde artık görünmeyecek. EPDK’nın 31.12.2010 tarihli Resmi Gazetenin 27802 sayısında yayımlanan tebliği ile elektrik faturalarında 2011 yılının nisan ayından itibaren kayıp kaçak bedelinin ayrıntılı olarak yer alacağı açıklanmıştı.
Ancak üzerinden sekiz ay gibi bir zaman geçtikten sonra bu uygulamaya EPDK tarafından son verildi. Şimdi elektrik faturalarında alınan kayıp kaçak bedeli alınan son kararla gizlendi.
Haliyle kaçak bedelinin faturalarda ayrıntılı olarak görülmesi ile tüketici bilgilenmiş oldu. Fakat bu bilgilenme hakkı ne yazık ki tüketicinin elinden alındı… Bugüne kadar alınan bedellerin iadesi ile ilgili değişik kararlar verildi. Hukukçular alınan kaçak bedelinin iadesi yönünde karar verilebilmesi için EPDK kararının Danıştay’dan iptal edilmesi halinde mümkün olabileceği söylendi. Bazı hukukçular ise aksi görüş belirterek burada haksız bir kazanç temini söz konusu olduğundan hakem heyetlerinin görev yönünden yetkili olduğunu dolayısıyla alınan bedelin iadesinde karar alınabileceği görüşünü savundular.

Bu bağlamda birçok hakem heyeti tüketici lehinde kararlar verdi. Hatta buna mahkemeleri de dâhil edebiliriz. Fakat bazı hakem heyetleri tüketici aleyhinde kararlar verdi. Bu durumu birkaç nedenle izah etmek mümkündür. Dolayısıyla aynı konuda farklı kararlar verilince tüketicide kafa karışıklığı oluştu.
Bunu önleme adına Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü tarafından tüm il ve ilçe hakem heyetlerine bir genelge gönderildi. Bu genelgede; enerji hizmet alımlarında taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü tüketici işleminin ilgili kanun çerçevesinde çözümlenmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Buna göre elektrik kayıp kaçak bedellerinin geri iadesi için tüketicilerin hakem heyetlerine başvurmalarında herhangi bir sorun yoktur.
Burada elektrik tedarikçisi firmanın hizmet kusuru açıkça görüldüğünden tüketicilerin öncelikle;
1-)Elektrik dağıtım firmasına yazılı olarak “İhtarname” göndererek alınan tüm bedellerin kendilerine iadesinin yapılmasını istemelidir. (Bunun bir nüshası ve posta ekleri saklanmalıdır.)
2-)Buna rağmen bir sonuç alamazlar ise o zaman ikametlerinin bulunduğu veya elektrik dağıtım firmasının bulunduğu yer hakem heyetine başvurmaları gerekir. Hakem heyetleri illerde valiliklerde, ilçelerde kaymakamlıklarda bulunmaktadır. Buraya müracaatlar ücretsizdir.

Hakem heyetine başvuru dilekçesi örneği için >>> tıklayınız.

http://tuketicininsesi.blogspot.com/2011/11/elektrik-kayp-kacak-bedellerini-nasl.html

İhtarname örneği aşağıdadır.


İHTARNAME

İhtar Edilen
Muhatap                          :
Adresi                              :

Keşideci                           :
Adresi                              :

İhtarın Tarihi                     :

İhtarın Konusu                  :Elektrik faturasında tahakkuk edilen “kayıp- kaçak bedeli”nin tarafıma iade edilmesi İHTARI’dır.


2-)Anılı karar gereğince tarafıma tebliğ edilmiş ve halen her ay muntazam olarak adresime gelen elektrik faturasında “k/k bedeli” adı altında kayıp- kaçak bedeli ödemekteyim.

3-)Hâlbuki abonesi olduğum elektrik tedarikçisi firmanın kontrolleri ve denetimlerinde de tespiti mümkün olmasına rağmen “kaçak elektrik” kullanmamaktayım. Dolayısıyla kaçak kullanmadığım elektriğin bedelini ödemekteyim. Bu hukukun ilkesine ve Evrensel Tüketici Haklarına aykırıdır.

4-)Kayıp- kaçak bedeli adı altında ücret alınması 4077 Sayılı TKH Kanuna da aykırılık teşkil etmektedir. Çünkü; mal ve hizmet piyasalarında tüketicinin taraflardan birini oluşturduğu her türlü tüketici işleminde ilgili kanun hükümleri saklıdır. Bu durumda haksız ve hukuksuz olarak tahakkuk edilip tahsili yapılan bedelleri geri isteme hakkım doğmuştur.

5-)Bu tahakkuk işlemlerinde tedarikçi konumunda bulunan firmanızın hile ve gabin hükümlerini uygulaması da söz konusudur. Bu bahisle tarafınızı ihtar etme hakkım bulunduğu gibi süre yönünden zamanaşımı da söz konusu değildir.

İşbu İHTAR mucibince; firmanızca tahakkuk edilmiş “………… .-TL”nin tarafıma işbu ihtarın tarafınıza tebliği itibariyle 7 (Yedi) gün içinde tarafıma iadesinin yapılmasını,

Keşide Eden
(Adı, soyadı ve imza)




Yazan: Mehmet İmrek   

Kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.
YENİ BLOG YAYINDA
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ

Bizi Takip et

Facebook Takip et

Şimdi Saat

UYARI

UYARI: Mesaj gönderirken adınızı, soyadınızı mutlaka yazınız. Görüş, öneri ve şikayetlerinizi uzun yazmamaya özen gösteriniz. Özel isteklerde (Dilekçe vb. gibi) bulunmayınız, isteğiniz karşılanmaz.TÜKETİCİNİN SESİ blogspot.com