Drop

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Akan Pano


widgets

Ekmek İsraf Etmeyin

Tüketici Hakem Heyeti Kararı Nasıl İcraya Konulur Yeni Tüketici Kanunu ve Uygulamaları İle Neler Değişti Tüketici Davalarında Belirsiz Alacak Meselesi Bıktıran SMS Reklamlarını Şikayet Edebilirsiniz Bizi Facebook ve Twitter'dan Takip Edebilirsiniz Bize Yazın Cevap Verelim

7 Mart 2012 Çarşamba

Açıyorlar Kapıyorlar, Tüketiciyi Soyuyorlar!

Tepkiler:  

Tüketicilerin temel ihtiyaçlarından olan Elektrik, Su, İletişim ve Doğalgaz faturalarının geç ödenmesinden dolayı bu hizmetlerin kesilip, yeniden başlatılması için alınan ‘açma-kapama’ ücretlerini değerlendiren Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Hatice Saadet Kalyoncu “Türkiye’nin farklı bölgelerinde benzer hizmetleri sunan kurumlar, ekonomik nedenlerle faturalarını zamanında ödeyemeyen tüketicileri bir kez de fahiş ‘açma-kapama’ bedelleriyle cezalandırmaktadır’’ dedi.

Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Hatice Saadet Kalyoncu konuyla ilgili şu açıklamayı yapmıştır:


Günümüzde tüketicinin artık olmazsa olmazı haline gelen temel tüketim hizmetlerinden Elektrik, Su, İletişim ve Doğalgaz faturalarının çeşitli nedenlerle geç ödenmesinden ötürü sayaçları kapatılmakta, tüketiciler fatura borcunu gecikme faizi ile birlikte öderken ayrıca fahiş açma-kapama bedelleriyle karşılaşmaktadır. Üstelik bu tür hizmetler genellikle merkezi sistemden kapatılması ve açılmasına rağmen her geçen sene bu bedeller yıllık enflasyon üzerinde artmakta, tüketiciler için ceza, hizmet sunanlar için ise adeta bir kazanç kapısı haline gelmektedir.

2011 yılı rakamlarıyla her üç aboneden birinin doğalgaz, her dört aboneden birinin elektrik, her beş aboneden birinin su, her 10 aboneden birinin de telefon faturasını zamanında ödemediği göz önüne alındığında elde edilen rantın büyüklüğü ortaya çıkmaktadır.

Ayrıca, Türkiye'de her 1000 aboneden 35'i de internet faturasını geciktirdiği için açma kapama bedeli ödemek zorunda kalmaktadır. Ülkemizde 40 milyon civarında internet kullanıcısı bulunmakta olup, toplam abone sayısı ise 13 milyonu bulmuştur. Sadece internet hizmetiyle alakalı açma-kapama ücreti yıllık ortalama 80 Milyon TL ‘ye ulaşmaktadır.


Buna Telefon, doğalgaz, Su ve Elektrikle alakalı tüketicilere ödetilen açma-kapama bedelleri de eklendiğinde, oldukça kabarık bir faturanın tüketicinin sırtına yüklendiğini ve hizmet sunan kurumların ciddi anlamda bir ek kar sağladıklarını görmekteyiz.



DOĞALGAZ
ELEKTRİK
SU
TELEFON
İNTERNET
ADIYAMAN
22,00
18,05
5,00
4,72
15,00
ANTALYA
24,78
19,10
23,00
4,72
15,00
ESKİŞEHİR
24,00
19,50
Kartlı
4,72
15,00
İSTANBUL
24,78
19,20
23,60
4,72
15,00
KAHAMANMARAŞ
24,70
18,50
15,00
4,72
15,00
KAYSERİ
24,75
19,12
24,00
4,72
15,00
KONYA
24,70
15,30
13,00
4,72
15,00
KÜTAHYA
24,78
19,12
17,00
4,72
15,00

Açma kapama bedelleri ile ilgili olarak, hizmet sunucular üst kurulların belirlediği tarife yönetmeliklerini işaret ederken, hemen hemen hepsinin, kurulların sunduğu en üst rakamları uyguladıkları görülmektedir.

Geç ödenen borçlara eklenen gecikme cezasıyla fatura bedeli artan, hizmeti kesilen tüketicilerden yeniden hizmet açılması karşılığında alınan, asla makul olmayan ve kurumların haksız zenginleşmesine kaynak olan ‘açma-kapama’ bedelleri, günümüz ekonomik sıkıntılarıyla boğuşan abonelerin mağduriyetini daha da büyütmektedir.

Gecikmiş fatura ödemelerinde zaten gecikme cezası ödeyen tüketiciye, açma kapama hizmet bedeli altında ikinci kez ceza ödetilmektedir.  Belediyeleri, Enerji sektöründe düzenleyici ve denetleyici üst kurul olan EPDK’yı, İletişim ve Bilişim sektöründe düzenleyici ve denetleyici olan Bilgi Teknolojileri ve iletişim kurumu BTK’yı tüketicinin ve son kullanıcının korunmasına yönelik önlemleri almaya davet ediyoruz. Alınan ‘açma-kapama’ bedellerinin belirlenmesinde tüketicinin haklarının korunmasına yönelik görevlerini bir kez daha hatırlatıyoruz.

Kamuoyunda gittikçe dikkat çeken ve tepkilere yol açan bu mevcut uygulamaların artık sona erme vakti gelmiş hatta geçmektedir. Tüketicinin sırtına her geçen gün daha da ağırlaşarak binen bu tür haksız kazanç kapıları kapatılmalı, tüketiciler sırtından kurumlar zenginleştirilmemelidir.


Hatice Saadet KALYONCU
Genel Başkan Yardımcısı
Tüketiciler Birliği
YENİ BLOG YAYINDA
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ

Bizi Takip et

Facebook Takip et

Şimdi Saat

UYARI

UYARI: Mesaj gönderirken adınızı, soyadınızı mutlaka yazınız. Görüş, öneri ve şikayetlerinizi uzun yazmamaya özen gösteriniz. Özel isteklerde (Dilekçe vb. gibi) bulunmayınız, isteğiniz karşılanmaz.TÜKETİCİNİN SESİ blogspot.com