Drop

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Akan Pano


widgets

Ekmek İsraf Etmeyin

Tüketici Hakem Heyeti Kararı Nasıl İcraya Konulur Yeni Tüketici Kanunu ve Uygulamaları İle Neler Değişti Tüketici Davalarında Belirsiz Alacak Meselesi Bıktıran SMS Reklamlarını Şikayet Edebilirsiniz Bizi Facebook ve Twitter'dan Takip Edebilirsiniz Bize Yazın Cevap Verelim

25 Şubat 2012 Cumartesi

İletişim, internet ve dijital televizyon platform yayıncılığı sektöründe tüketicinin yaşadığı sorunlar…

Tepkiler:  

Mobil iletişim sektöründe bugün üç operatör hizmet vermektedir. Sabit telefon hizmetlerinde de bir firma hizmet vermektedir. İnternet sağlayıcıları arasında ise gsm operatörlerinin üçü, sabit telefon ağı üzerinde ise tekel konumunda bulunan yine bir firma internet hizmeti sağlamaktadır. Buna uydu üzerinden ve mevcut sabit telekom hizmet vericisinin alt yapısı üzerinde internet hizmeti veren birkaç firmayı daha ekleyebiliriz.
Bu iki sektörün reklamları ise tam bir fecaat… Avına çıkmış tilki gibidirler. Reklamları buram buram aldatma, yanıltma, kandırmaca ve sahtekârlık kokmaktadır. Reklamlarda söylenen ile uygulananlar arasında dağlar kadar farklılıklar vardır. Eğlencenin artık evlerde dijital tv platformlar ile sağlandığını da düşünürsek aynı hat üzerinde telefon, internet ve televizyon yayıncılığı baş döndüren bir hızla mesafe kat etmektedir. Ancak bu hızla birlikte tüketiciye verilen ızdıraplar da gün geçtikçe önemli boyutlara ulaşmaktadır.
Gsm paket tarifelerinin hiçbiri ekranlarda veya diğer mecralarda öyle süslü püslü anlatıldığı gibi değildir… çünkü bir sürü entrika var yapılan reklamlarda! Sunulan ile verilen hiçbir zaman aynı olmamıştır. Ne gariptir değil mi..! Abone olduktan bir süre sonra ya paket fiyatı  artmıştır, ya da tarifede verilen tarife süresi azaltılmıştır. İnternet abonesi olmak istersiniz size söylenen ve taahhüt edilen veri hızının çok çok altında veri hızına ulaşırsınız. Kotalı internet hizmeti alırsınız, çok dikkatli kullanıp kotayı aşmamanıza rağmen kotayı aştınız denilerek yüksek faturalara çarpılırsınız.

Dijital platform üyesi olursunuz, sizlere birkaç tarife paketi sunarlar. Eve gelip tesisat kurulur ya cihaz uyumlu değildir ya da izlenmeyen birçok kanalı izlemeye mecbur edip para ödetirler. En önemlisi aboneye telefon edilip afakî vaatler ile tarife paketi değiştirilip, hak edilmeyen parayı alırlar…
Bütün bunları anlatırken mevzuata baktığınızda her şey tüketicinin menfaatlerini koruyormuş inancına kapılırsınız. Ama bunun böyle olmadığını başınıza geldiğinde anlamış olursunuz. Çünkü yasa mal veya hizmetin bedelini veya değişimini getirdiğinden mağduriyete sebep olan satıcıya bir yaptırım getirmemiştir. Aslında satıcıya ağır yaptırımlar getirilmiş olsaydı, olası mağduriyetlerin yaşanmadan önlemi alınmış olacaktı. Tabi birde bunun hak arama boyutuna değinecek olursak ki burası tam bir içler acısı durumu sergilemektedir. Neyse burada bu konu üzerinde yazmayalım ve bunu ayrı bir tartışma ve yazı konusu yapalım.
Cep telefonları ile mobil iletişim, 3G üzerinden internet, sabit telefon veya uydu üzerinden internet ve televizyon yayıncılığı çok mükemmeldir diye kim konuşabilir ki? Bütünü ile bakılacak olursa hizmet kalitesiyle aynı çizgilerdeyiz diye övündüğümüz bırakın Avrupa’yı, Afrika’nın bile bazı ülkelerinden geriyiz. Şimdi bu kalitesiz hizmetler ile tüketiciler yanıltılmakta, aldatılmakta ve sömürülmektedir.
Ne yazık ki bugün basiretli satıcıdan bahsedemeyecek durumdayız. Varsa da bir elin parmaklarını geçmeyecek sayıdadır. Sektörel bazda rekabet yoktur. Varmış gibi görüntü verirler ama perde arkasında bir birinin kopyası uygulamayı devreye sokarlar. Kısacası görünürde bir bütünün ayrılmış parçaları gibi hareket ettiklerini sanırsınız ama aslında aynıdırlar.
Burke, "Kötü yasalar, zulmün en berbat şeklidir." demiştir. Bugün bunu yaşıyoruz işte!
Buradan şu gerçeği söylemek isterim. Yasalar günün koşullarına uygun olarak yapılmalıdır. Miadı dolmuş yasalar ile düzen sağlanamaz. Zaten bu yasalar ile adaleti sağlamak isteseniz de sağlayamazsınız. Bugün ki ticari anlayış geleneksel ahilik kültürü değerlerimiz ile örtüşmemektedir. Haliyle bunun ivedilikle çözümlenmesi gereken bir mesele olarak görülmesini ve yeni kanuni düzenlemelerin yapılmasının elzem olduğunu belirtmek isterim.
Montesquieu’nin "Bir tek kişiye yapılan bir haksızlık, bütün topluma yapılan bir tehdittir." Sözü tüketicinin bugün yaşadıklarının en büyük kanıtıdır.
YENİ BLOG YAYINDA
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ

Bizi Takip et

Facebook Takip et

Şimdi Saat

UYARI

UYARI: Mesaj gönderirken adınızı, soyadınızı mutlaka yazınız. Görüş, öneri ve şikayetlerinizi uzun yazmamaya özen gösteriniz. Özel isteklerde (Dilekçe vb. gibi) bulunmayınız, isteğiniz karşılanmaz.TÜKETİCİNİN SESİ blogspot.com