Drop

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Akan Pano


widgets

Ekmek İsraf Etmeyin

Tüketici Hakem Heyeti Kararı Nasıl İcraya Konulur Yeni Tüketici Kanunu ve Uygulamaları İle Neler Değişti Tüketici Davalarında Belirsiz Alacak Meselesi Bıktıran SMS Reklamlarını Şikayet Edebilirsiniz Bizi Facebook ve Twitter'dan Takip Edebilirsiniz Bize Yazın Cevap Verelim

9 Ocak 2012 Pazartesi

Kapıdan Satışlarda Tüketicinin Hakları

Tepkiler:  



İnsanoğlu medeniyetin gelişmesiyle orantılı olarak, ihtiyaçları da çeşitlenmekte ve hatta temini konusunda da büyük kolaylıklar sağlanmaktadır. Bu internet, telefon, televizyon üzerinde olabildiği gibi, satıcının bizzat kapıya gelerek satışı yapmasıyla da mümkün olabilmektedir. Ancak burada dikkat edilmesi gereken birçok husus vardır. Bunu aşağıda izah etmeye çalışacağım. Şayet hiç ihtiyacınız yok iken sırf satıcının pazarlama tekniği ile ikna olup kapınızdan alışveriş yapıyorsanız bu hiç tavsiye etmediğimiz bir şeydir. Zira ikna edilen tüketiciye satıcı her zaman “hediye kazandınız” veya “yeni bir avm açtık indirim kartı” veriyoruz kandırmacasını kullanmaktadır. 
 http://gazete1453.com.tr/ajax.php?gazete=oku&sid=9&sayfano=8
Özellikle kendilerine anlı şanlı bir firma izlenimi veren bu satıcıların birçoğunun aslında merdiven altı diye tabir ettiğimiz türden satıcılar olduğunu asla unutmamalısınız. Verdikleri adresin yanlış iletişim için verdikleri telefonların ise sırf karşısındaki tüketiciye yönelik güven oluşturmak için yapıldığını bilmelisiniz. Zaten telefon etseniz bile ulaşamazsınız, ulaşsanız da tehditvari bir üslup ile karşılaşmanız bilinen gerçeklerdir. Siz siz olun bu satış türünü asla tercih etmeyin. Şayet bir şekilde kandırılıp alışveriş yaptıysanız satıştan vazgeçtiğinizi TELEFON ile bildirmeyiniz.
Bu gibi bir durumda nasıl bir yol izlemelisiniz.

1-    Kapınıza gelen satıcıya “kapıdan satış yetki belgesini” sorunuz.
2-    Kapıdan satış işlemi yaparken imzalanması gereken SÖZLEŞMENİN 12 punto büyüklüğünde koyu siyah olarak yazılıp yazılmadığına bakınız.
3-    Sözleşmenin ön yüzünde 16 punto büyüklüğünde hiçbir borç yükü altına girmeden bu satıştan (7 Gün içinde) vazgeçme hakkınızın olduğunu belirten CAYMA HAKKI’nızın olduğunu belirten yazının olup olmadığına bakınız.
4-    Kesinlikle Mal teslim edilmeden PEŞİNAT ödemeyiniz.
5-    Sözleşmenin bir örneği size verilmelidir. Bu sözleşmeye kendi yazınız ile “Sözleşmenin bir nüshasını elden teslim aldım ve yedi gün içinde satıştan vazgeçme hakkımın olduğu konusunda bilgilendirildim.” notu ile tarih yazılması gerektiğini unutmayınız.
6-    Alışveriş yapmadan önce kapınıza gelen satıcının size satmaya çalıştığı malın ihtiyacınız olup olmadığını, teknik özelliklerini, fiyatının emsalleri ile kıstasını, ürünün yetkili teknik servis ağının bulunup bulunmadığını araştırınız.
7-    Satıcıya kesinlikle kredi kartı bilginiz ve kimlik bilgilerinizi vermeyiniz.
8-    Kapınıza satıcı olarak gelen pazarlamacının “öğrenciyiz, sosyal sigortalar kurumu, maliye vd.” resmi kurumlardan geliyoruz söylemlerine kesinlikle İNANMAYINIZ.
9-    Her ne olursa olsun satın aldığınız malın SATIŞ BELGESİNİ, GARANTİ BELGESİNİ, KULLANMA KILAVUZUNU almayı ihmal etmeyiniz.
10- Şayet ihtiyacınız var ise tercihinizi YERLİ ÜRETİM MALI’ndan yana kullanınız.
Bütün bunlara rağmen mağduriyet yaşıyorsanız;  
Öncelikle Satıcı sizden peşinat almış, sözleşmenin bir örneğini vermemiş veya vermiş ise üzerine kendi yazınız ile tarih ve “Sözleşmenin bir nüshasını elden teslim aldım ve yedi gün içinde satıştan vazgeçme hakkımın olduğu konusunda bilgilendirildim.” notunu yazmadıysanız cayma hakkını kullanmanız için 7 GÜNLÜK SÜREYE BAĞLI DEĞİLSİNİZ. Bu gibi durumda yinede satıcıya yazılı olarak “CAYMA BİLDİRİMİ” ihtarını iadeli taahhütlü mektup ile göndermeyi asla ihmal etmeyiniz. Hatta bu yazının bir örneği ile posta gönderi eklerini kendinizde saklayınız. Kesinlikle telefon ederek satışın iptalini istemeyiniz.
Bunu yapmanıza rağmen sorununuz çözülmez ise vakit geçirmeden ikamet ettiğiniz yer veya satıcının bulunduğu yerdeki hakem heyetine “kapıdan satış işleminin iptalini ve ödenen bedelin tarafınıza iade edilmesini” talep eden dilekçeniz ile başvurunuz.
Hakem heyetleri ilçelerde KAYMAKAMLIKLARDA, illerde Valilik BİLİM, SANAYİ ve TEKNOLOJİ İL MÜDÜRLÜKLERİNDE bulunmaktadır. Buraya müracaat ederken şikâyetinizin parasal değerinin 2012 yılı için 1.161,67.-TL’ye kadar olanları için başvuru zorunluluğu vardır. Üzeri bedellerde 3.032,65.-TL’ye kadar olan kararları ise bir üst merci Tüketici Mahkemesine delil niteliği taşımaktadır. Maddi ve Manevi tazminat talebiniz veya 1.161,67.-TL’nin üzerindeki parasal değerli şikâyetlerde doğrudan Tüketici Mahkemesine başvurulabilmektedir.
1.161,67.-TL’nin altındaki hakem heyeti kararları mahkeme ilamı hükmündedir. Dolayısıyla kararın icra marifetiyle tahsili mümkündür.
Ayrıca satıcıyı bulunduğunuz ilde Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğüne şikâyet ederek cezalandırılmasını da isteyebilirsiniz.
Şikayetleriniz için; “tuketicibilgi@gmail.com”, “www.tuketici.gov.tr”, “www.tuketiciler.org” adreslerine ve “ALO 175” telefon hattına başvurabilirsiniz.

YENİ BLOG YAYINDA
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ

Bizi Takip et

Facebook Takip et

Şimdi Saat

UYARI

UYARI: Mesaj gönderirken adınızı, soyadınızı mutlaka yazınız. Görüş, öneri ve şikayetlerinizi uzun yazmamaya özen gösteriniz. Özel isteklerde (Dilekçe vb. gibi) bulunmayınız, isteğiniz karşılanmaz.TÜKETİCİNİN SESİ blogspot.com