Drop

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Akan Pano


widgets

Ekmek İsraf Etmeyin

Tüketici Hakem Heyeti Kararı Nasıl İcraya Konulur Yeni Tüketici Kanunu ve Uygulamaları İle Neler Değişti Tüketici Davalarında Belirsiz Alacak Meselesi Bıktıran SMS Reklamlarını Şikayet Edebilirsiniz Bizi Facebook ve Twitter'dan Takip Edebilirsiniz Bize Yazın Cevap Verelim

18 Ocak 2012 Çarşamba

İstenmeyen SMS ve E- Posta reklamlarından kurtulma yolu

Tepkiler:  





Teknoloji hızla gelişiyor. Neredeyse her gün bir yeni ürün piyasaya sürülüyor. Tüketim toplumu buna hızla ayak uydurma telaşı içerisinde. Ancak kişi ekonomisine gelen külfet, gösteriş merağımız bize tahmin etmediğimiz kadar da sıkıntı yaratmaktadır. Ne yazık ki bu da önlenemeyen bir egomuzun tezahürüdür.
Hemen her yaşta insanımızın cebinde teknoloji harikası cep telefonumuz, hatta bilgisayar özelliklerine haiz cep telefonu görünümünde bilgisayarımız bulunmakta. Tabi bunun birçok rahatlığı olduğu gibi beraberinde getirdiği can sıkıcı birçok tarafları da ne yazık ki var.
videoCep telefonu kullanıcısı bir toplum olarak bakıldığında, Avrupa içinde telefon cihazına en çok meraklı olan ve çok edinen bir toplum olduk. Buna bağlı olarak tabiî ki çok konuşan bir toplumda olduk. Metroda, otobüste, minibüste ve özel araçlarımızda seyir halinde iken birçoğumuzun elinde cep telefonuyla bir şekilde ilinti halindeyiz. Fakat burada şunu özellikle belirtmek gerekirse; sms gönderme alışkanlığı yaratma ve becerisini oluşturmaya yönelik bir kitle de farkında olmadan yaratılmış olundu.
Şimdi; hemen hepimizin cep telefonuna veya mail adresine hiç tanımadığımız firmalardan veya mecralardan anlamsız reklamlar gelmektedir. Tabii bu birçoğumuzun canını sıkmaktadır. Ama ne yazık ki bu önlemesi gereken mekanizma sizin harekete geçirmeniz halinde işlevsel hale gelmektedir. Hâlbuki bu türden gelen SMS veya reklamların, önceden göndericinin adresine gitmeden kişinin kendisinden onay alınmak zorunluluğu vardır. Çünkü 5809 Sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu 50/5. Madde bu tür SMS ve reklamları yasaklamaktadır.


Burada gerek elektronik haberleşme sektörü ve internet sağlayıcıları olsun cep telefonu kullanıcısından ve internet abonesinden elektronik ortam üzerinden onaylarını almalarını, ondan sonra SMS ve reklamların geçişine izin vermeleri gerekir. Şayet bu kişilerin onayı alınmamışsa otomatik filtreleme yapılarak engelleme yapılmalıdır. Aksi durum var olan kanun hükümlerine uymamaktır. Bunun da karşılığı bir cezai müeyyidedir.
Bunun üzerine bugünlerde bir çalışma yapılmaktadır. Kanun yapıcı bir yasal düzenlemeye gidecektir, muhtemelen.
Bakalım görelim…
YENİ BLOG YAYINDA
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ

Bizi Takip et

Facebook Takip et

Şimdi Saat

UYARI

UYARI: Mesaj gönderirken adınızı, soyadınızı mutlaka yazınız. Görüş, öneri ve şikayetlerinizi uzun yazmamaya özen gösteriniz. Özel isteklerde (Dilekçe vb. gibi) bulunmayınız, isteğiniz karşılanmaz.TÜKETİCİNİN SESİ blogspot.com