Drop

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Akan Pano


widgets

Ekmek İsraf Etmeyin

Tüketici Hakem Heyeti Kararı Nasıl İcraya Konulur Yeni Tüketici Kanunu ve Uygulamaları İle Neler Değişti Tüketici Davalarında Belirsiz Alacak Meselesi Bıktıran SMS Reklamlarını Şikayet Edebilirsiniz Bizi Facebook ve Twitter'dan Takip Edebilirsiniz Bize Yazın Cevap Verelim

11 Mayıs 2011 Çarşamba

Altın Çilek Hapını Yutmayın !..

Tepkiler:  
Son zamanlarda “altın çilek” mucizesi adıyla zayıflama vaadinde bulunan reklam ve ürünleri değerlendiren Tüketiciler Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Kamuran Akalın, “Tüketiciyi sömürmekten öteye geçmeyen altın çilek yalanına kanmamaları hususunda tüketicileri uyarıyoruz” dedi.
Tüketiciler Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Kamuran Akalın konuyla ilgili olarak şu açıklamayı yapmıştır:
Kilo sorunlarının artması ile birlikte yeni teknikler ve ürünler piyasaya sürülmekte; yanıltıcı reklam ve programlarla satışı arttırılmaktadır. Yaklaşan yaz mevsimini fırsat bilen firmalar her sene çeşitli isimlerle piyasaya sundukları ilaçlarını bu sene “altın çilek” olarak adlandırarak ve tüketicinin bu konudaki zaaflarını bilerek sömürmektedirler.
“Altın çilek ile 2 ayda 6 kilo”verilebileceğini iddia ederek, ürünü piyasaya sunan ve bu iddialara inanarak ürünü satın alan tüketicinin aksine kilo aldığı ortaya çıkmıştır.
Tüketiciler Birliği Başvuru Merkezine gelen şikâyetler üzerine yaptığımız araştırmalarda bazı şirketlerin tüketiciyi etkilemek ve satış yapmak adına kendi bünyesinde çalıştırdıkları müşteri temsilcilerini “diyetisyen doktor” olarak tanıttığı ortaya çıkmıştır.
Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı’ndan onaylı belgeleri olduğunu sitelerinde belirten hayal taciri şirketler belgelerini ibraz edememiştir. Tarım Bakanlığı ile yapılan görüşmelerde altın çilek tabletlerinin kesinlikle izinli olmadığı ve bitki komisyonu tarafından ‘tablet olarak tüketilmesinin sağlıklı olmadığı belirtilmiştir.
Tüketiciye satılan ürünün faturasının verilmemesi ve her şirketin bir diğer firmayı sahte ürün satmakla itham etmesi de sektördeki rantın büyüklüğünü ve art niyeti gözler önüne sermektedir. Faturasız satış olması hem ülke ekonomisine ciddi bir darbe olmakta; hem de tüketicinin hak aramasının önünü kesmektedir. Amaçları sadece kâr elde etmek olan şirketlerin pazarlama taktikleri, yalan ve aldatmacaya yönelik beyanları, birçok sektörde olduğu gibi bu sektörde de denetimsizliği ve başıboşluğu göstermektedir.
Tüketiciler Birliği, yanıltıcı ve aldatıcı reklamlar nedeniyle Reklam Kurulu’na; ruhsatsız satış yapmaları nedeniyle Tarım Bakanlığı’na; belgelendirme yapmamaları nedeni ile Maliye Bakanlığı’na gerekli başvuru ve şikâyetlerini yapmıştır.

YENİ BLOG YAYINDA
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ

Bizi Takip et

Facebook Takip et

Şimdi Saat

UYARI

UYARI: Mesaj gönderirken adınızı, soyadınızı mutlaka yazınız. Görüş, öneri ve şikayetlerinizi uzun yazmamaya özen gösteriniz. Özel isteklerde (Dilekçe vb. gibi) bulunmayınız, isteğiniz karşılanmaz.TÜKETİCİNİN SESİ blogspot.com