İstanbul, 06.12.2010
“akbil’le soyguna son”
İstanbul’da toplu taşımada kullanılan akbillerin dolum gişelerinde yaşanan arızaları değerlendiren Tüketiciler Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet İMREK “Akbil sistemin sürekli olarak yaşanan arızalar tüketiciyi bıktırmıştır. Akbilini dolduramayan tüketiciyi ulaşım için daha fazla para ödemeye zorunlu kılan bu arızalara karşı önlemler alınmalı, bu kesintiler sırasında tüketiciler mağdur edilmemelidir.” dedi.
Tüketiciler Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet İMREK konuyla ilgili olarak şu açıklamayı yapmıştır:
Toplu taşımada kolaylık sağlayan akbil hizmetinde son zamanlarda yaşanan sistem arızaları, tüketicilere ucuz ve pratik seyahat sağlamaktan ziyade, azap kaynağına dönmüştür.
Tüketiciler, İstanbul’un belirli yerlerinde bulunan büfelerde akbil dolumu yapabilmektedir. Ancak aralıklarla yaşanan ve yaklaşık 3 gündür sürekli bir hal alan sistem arızaları, tüketicilerin büfelerden akbil doldurmasını engellemektedir.
Akbil dolum sistemindeki arızalar tüketicileri ekonomik olarak da zarara uğratmaktadır. Raylı sistem geçişlerinde kullanılan jetonlar 1,75 TL olarak ücretlendirilmektedir. Akbil geçişinde ise ücret 1,65 TL’dir. Aynı şekilde 1,65 olan tam akbil geçiş ücreti, otobüslerde tüketicilerin şoföre nakit para vermeleri durumunda 1,85 TL’ye çıkmaktadır.
Bu bağlamda İETT’nin sistem arızaları sebebiyle tüketicinin mağduriyetine neden olan bu probleme köklü bir çözüm üretmesi kaçınılmazdır. Zira, bir çözüm bulunmaması ile bu durum bir soyguna dönüşmektedir.
Bu konuda İETT gerekli önlemleri almalı ve sistem kesintilerini en aza indirmelidir. Tüketicilerin mağduriyetini önlemek amacıyla da akbil dolum sisteminin arızalı olduğu durumlarda, jeton ücretlerinin ve şoför akbil ücretlerinin akbil geçişinde olduğu gibi 1,65 TL olarak ücretlendirilmesini sağlamalıdır.
Mehmet İmrek
Tüketiciler Birliği Yönetim Kurulu Üyesi
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
Sayın Blog okuyucusu,
Yorumunuz denetlendikten sonra yayınlanacaktır.