Drop

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Akan Pano


widgets

Ekmek İsraf Etmeyin

Tüketici Hakem Heyeti Kararı Nasıl İcraya Konulur Yeni Tüketici Kanunu ve Uygulamaları İle Neler Değişti Tüketici Davalarında Belirsiz Alacak Meselesi Bıktıran SMS Reklamlarını Şikayet Edebilirsiniz Bizi Facebook ve Twitter'dan Takip Edebilirsiniz Bize Yazın Cevap Verelim

7 Haziran 2010 Pazartesi

KAPIDAN SATIŞLA 3G VE ABONELİĞİN SONLANDIRILMASI

Tepkiler:  
  Eskiden ne cep telefonu nede internet denen iletişim imkânı vardı. Ama bu    olumsuzluğa rağmen insanlar hayatlarından memnunlardı. Çünkü bir çoğumuz bu teknolojik gelişmenin esiri olmuş etrafımızdaki en yakın sevdiklerimizlede ilgilenemez olmuş haldeyiz.
Hani büyüklerimiz bir şeyler yapacak olsak yahu icat çıkarma şimdi hadi işine bak derlerdi de belli etmeden bu sitemlere gönül koyardık. İcat güzel bir şey büyük kolaylık hatta öyleki hayatımızın her alanında icat edilmiş bu yenilikler sayesinde yaşamın güzelliklerini tadıyoruz.
Cep telefonları ile şimdilik gökyüzünde uçak içinde konuşamıyoruz, internet üzerinden sörf yapamıyoruz fakat bununda imkânsız olmadığı yakın zamanda görülecek olmasıdır. Hatta birçok hava yolu şirketi bu yönden çalışmalarıda yapmaktadırlar.
Yalınız bu kolaylıklar akla hayale gelmez sıkıntılarada sebebiyet vermektedir. Öyleki hizmeti veren gücü kendinde gördüğünden kanun kural tanımadan menfaatleri doğrultusunda hareket ederek tüketiciyi canından bezdirip aldığına pişman etmektedirler. Nasılcı? 3G teknolojisi ülkemize yeni gelmiş bir yenilik fakat alt yapı iyice hazırlanmadan bu hizmet satılmaya başlamış ülkenin birçok yerinden beklenen performans görülmemiştir. Halbuki bu hizmet halka sunulmadan önce gsm operatörleri öyle reklamlar yaptılar ki neredeyse bu icatı ortaya çıkaranlar yav bu Türkler ne kadar beceriklilerde biz farkında değiliz bunlardan alcağımız çok ders var diyecek halde anlatıldı ülkemin necip insanlarına.
Daha cep telefonu ile doğru dürüst iletişim yapamıyoruz ama 3G ile internet hizmeti çeşitli paketler halinde afili telefonlar hediye edilerek vatandaşa sunuldu yeni hatlar satıldı, aboneler kazanıldı. Neredeyse ülkemizde cep telefonu olmayan insan kalmadı gibi. Asıl sorun internet hizmetinin taahhüt edilen veri hızında olmayışı ve sunulan paketlerde belirtilen fiyatlarda abonelere fazla olarak faturalandırılmasıdır.
Serbest piyasa ekonomisi arz ve talep ile şekillendiğinden çoğumuz ihtiyacımızı iyice belirlemeden ekonomik koşullarımıza uygun olmadan aldığımız atıl durumdaki elektronik alet mezbelesi haline dönüştürdüğümüz evimizin halini hiç gözümüzün önüne dahi getirmeyiz. Sanki para vermeden aldık.
Bunu bilen satıcı fırsatı kaçırmaz tabi ayağımıza kadar gelip bu oyuncakları bize pazarlamaya çalışırlar ve piyasadaki Pazar paylarını yükseltmek isterler. Zaten son zamanlarda gsm operatörleri bunu yapmaya başladılar. Birçoğumuzun işyerine beyaz yakalı yakışıklı beyler ile biblo güzelliğindeki kadın satış temsilcilerinin ziyaretlerine, bol keseden taahhütlerine, hediyelerine kavuşmanın zevkini tatmış olanlarımız çoğunluktadır. Halbuki bu tür satışların kapıdan yapılabilmesi için satıcının Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’ndan izin alması gerekmektedir. Diğer bir deyişle “Kapıdan satış Yapma Yetki Belgesi” almak zorunluluğu vardır yasal olarak. Hatta bu belgeyi almış olsa dahi yasada belirlenmiş koşullar çerçevesinde tüketicinin “Cayma Bildirimi” hakkının bulunduğu 16 punto büyüklükte yazılı taahhütname vermesi mecburidir. Yapılan sözleşmenin 12 punto koyu siyah harflerle yazılmış, üzerinde tüketici tarafından yazılmış tarih ve imza bulunması şartı vardır. Ayrıca tüketici hiçbir mazeret göstermeden 7 gün içinde bu satıştan geri dönme hakkına sahiptir bilgisinin verilmemesi bile yapılan bu satışın yasal olmadığını dolayısıyla kurulmamış bir sözleşme ile tüketicinin taraf olarak bağlı olamayacağını yasa açık olarak ifade etmektedir. İşin en ilginç yanı verilen hizmetten memnun kalmayan bir abone aboneliğinin sonlandırılmasını talep etse aboneden verilmemiş hizmete ait ayların ücreti haksız olarak talep edilmekte ve abonelik iptal işlemi yapılmamaktadır.
Vatandaş olarak şunu bilmeliyizki 4077 sayılı Tüketici kanunu gerçek anlamda tüketiciyi koruyan bir yasadır. Ama birçoğumuz bilgi eksikliğimizden dolayı bu yasal hakkımızı layıkıyla kullanmamaktayız. Neden çekindiğimizi ve neden hakkımızı aramadığımızı da doğrusu anlayabilmiş değilim.
Şurası bir gerçektir ki hakkını bilen hakkını arayan muhakkak surette hakkını almaktadır. Tabi işin zahmetine katlanmayı göze alırsak. Hak bir nimettir. Gayret göstermek bir külfet isede nimet varsa külfetinede katlanmak gerektiğini bilmemiz gerekir.
Aboneler eğer hizmet almak istemiyorlarsa abonelik iptal işlemlerini yazılı olarak gsm şirketlerine bildirmek zorundalar. Satıcı bu bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 7 gün içnde bu aboneliği sonlandırma mecburiyeti yasal bir yükümlülüktür. Kaldı ki hizmeti verilmemiş ayların bedelinin istenmesi Tüketici Kanunun 11/A maddesine aykırı bir durum olduğundan satıcı bu talepte bulunamaz. Zaten bu talepte ısrar eden satıcı ayıplı hizmet vererek yasaya göre ayıp üstüne ayıp yapmakta olup kendini haklı kılacak hiçbir kanuni dayanağıda kalmamış bulunmaktadır.
Sorunu çözülmeyen abone vakit geçirmeden ikamet ettiği veya hizmet sağlayıcı gsm operatörlerinin genel merkezlerinin bulunduğu yerdeki “Tüketici Sorunları Hakem Heyeti” ne bir dilekçe ile müracaat etmeleri halinde sorunları çözümlenmiş olacaktır. Yeterki hakkımızı aramayı bilelim ve bu mücadeleyi azimle gösterelim.
Yazan :Mehmet İMREK Tüketicinin Mehmet Abisi
YENİ BLOG YAYINDA
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ

Bizi Takip et

Facebook Takip et

Şimdi Saat

UYARI

UYARI: Mesaj gönderirken adınızı, soyadınızı mutlaka yazınız. Görüş, öneri ve şikayetlerinizi uzun yazmamaya özen gösteriniz. Özel isteklerde (Dilekçe vb. gibi) bulunmayınız, isteğiniz karşılanmaz.TÜKETİCİNİN SESİ blogspot.com