Drop

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Akan Pano


widgets

Ekmek İsraf Etmeyin

Tüketici Hakem Heyeti Kararı Nasıl İcraya Konulur Yeni Tüketici Kanunu ve Uygulamaları İle Neler Değişti Tüketici Davalarında Belirsiz Alacak Meselesi Bıktıran SMS Reklamlarını Şikayet Edebilirsiniz Bizi Facebook ve Twitter'dan Takip Edebilirsiniz Bize Yazın Cevap Verelim

11 Haziran 2010 Cuma

"GSM OYUNLARI KAPIMIZA DAYANDI"

Tepkiler:  
Tüketiciler Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet İmrek, GSM firmalarının kapı kapı dolaşarak hizmet satışı yaptıklarını belirterek, kapıdan satış mevzuatına aykırı hareket eden firmaları Sanayi Bakanlığı'na şikayet ettiklerini söyledi.  Tüketiciler Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet İmrek, GSM firmalarının kapı kapı dolaşarak hizmet satışı yaptıklarını belirterek, GSM firmalarının kapıdan satış yapabilmeleri için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'ndan "Kapıdan Satış Yetki Belgesi" alma zorunluluğunun bulunduğunu ifade etti. İmrek, kapıdan satış mevzuatına aykırı hareket eden firmaları Sanayi Bakanlığı'na şikayet ettiklerini söyledi.
Tüketiciler Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet İmrek yaptığı yazılı açıklamada, GSM firmalarının kapı kapı dolaşarak hizmet satışı yapmalarını değerlendirdi. İmrek açıklamasında, GSM sektöründe faaliyet gösteren firmaların bayilerinin son günlerde yeni bir pazarlama tekniği geliştirerek iş yerleri, kamu kuruluşları ve özel sektördeki firmaları satış temsilcileri ile kapı kapı dolaşarak 3G internet hizmeti ve yeni hat satışı yaptığını belirtti.
GSM firmalarının kapıdan satış yapabilmeleri için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'ndan "Kapıdan Satış Yetki Belgesi" alma zorunluluğunun bulunduğuna dikkat çeken İmrek şöyle devam etti:
"Kapıdan satışlarda Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve ilgili Yönetmelik'te; satıcının tüketiciye 7 gün içinde gerekçe göstermeksizin "Cayma Hakkı'nın olduğunu belirten 16 punto olarak tanzim edilmiş taahhütnamenin verilmesini, sözleşmenin 12 punto koyu siyah harflerle yazılı olmasını ve yine tüketici tarafından kendi yazısı ile tarih ve imzasının bulunması zorunluluğunu öngörmektedir. Ayrıca sunulan hizmetler bir haftalık deneme süresi ihlal edilerek başlangıçta sözleşme kapsamına alınmakla da hukuk kuralları çiğnenmektedir. Mevzuat hükümlerine aykırı davranış nedeni ile yapılan abonelik sözleşmeleri geçerli değildir."

-TÜKETİCİLERE, ÜCRETSİZ HUKUKİ DESTEK VERECEĞİZ-

GSM sektöründe yaşanan taahhüt'ün, 3G internet hizmeti ve abonelik sözleşmesi sorunlarının, kapıdan satış yöntemi ile artarak devam ettiğini ifade ederek, tüketicinin muhatap dahi bulamadığını söyledi.
GSM operatörlerinin mevzuata aykırı satış yapan bayilerini uyararak yaşanan hukuksuzluğa son vermesi gerektiğini isteyen İrmek, "Tüketiciler, kapıdan satış yöntemi ile kendilerine satılan hizmetlerden cayma süresi içinde vazgeçebilecekleri gibi, beklediği hizmeti alamadığı takdirde aboneliği sona erdirme hakkını kullanabilir. Benzer sorunları yaşayan tüketiciler, Başvuru Merkezi'mize müracaat ettikleri takdirde ücretsiz hukuki destek alabilirler" dedi.
İrmek açıklamasında ayrıca, Tüketiciler Birliği'nin, sorun yaşatan GSM operatörleri hakkında Sanayi Bakanlığı'na şikayet başvurusunda bulunarak gerekli cezai yaptırımın uygulanmasını talep ettiğini kaydetti.
YENİ BLOG YAYINDA
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ

Bizi Takip et

Facebook Takip et

Şimdi Saat

UYARI

UYARI: Mesaj gönderirken adınızı, soyadınızı mutlaka yazınız. Görüş, öneri ve şikayetlerinizi uzun yazmamaya özen gösteriniz. Özel isteklerde (Dilekçe vb. gibi) bulunmayınız, isteğiniz karşılanmaz.TÜKETİCİNİN SESİ blogspot.com