Drop

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Akan Pano


widgets

Ekmek İsraf Etmeyin

Tüketici Hakem Heyeti Kararı Nasıl İcraya Konulur Yeni Tüketici Kanunu ve Uygulamaları İle Neler Değişti Tüketici Davalarında Belirsiz Alacak Meselesi Bıktıran SMS Reklamlarını Şikayet Edebilirsiniz Bizi Facebook ve Twitter'dan Takip Edebilirsiniz Bize Yazın Cevap Verelim

10 Mayıs 2010 Pazartesi

3G Aboneleri Taahhüt Altına Alınamaz !..

Tepkiler:  
3G ve Yasal Haklar

Teknoloji baş döndürücü bir hızla gelişiyor. Neredeyse her gün yeni bir teknoloji ürünü hayatımıza giriyor. Bu duruma ayak uydurmak gerçekten çok güç, öyleki;sunulan teknoloji ya ülkemiz koşullarına göre beklenen faydayı sağlamıyor ya da tüketici reklamlar ile aldatılarak sözleşme kumpası içinde çıkmaza sürükleniyor.
Hepimiz meraklayızdır cep telefonun en son gelişmişi bizde olmalı diye ihtiyacımızı iyice belirlemeden fiyatı konusunda piyasa araştırması yapmadan hemen almak isteriz ve alırız. Ya sonra işte asıl sorun bundan sonra başlıyor ne yazık ki.
GSM firmaları pazar paylarını yükseltmek için çeşitli mecralarda reklamlar vererek veya kampanyalar düzenleyerek internet aboneliği yapan tüketicilere farklı modellerde cep telefonlarını hediye olarak vermektedirler. Ancak abone ile yapılan sözleşmelerin içeriğine bakıldığında 4077 sayılı kanuna aykırı maddeleri tespit etmek hiçde zor değildir.
Örnek;abone merkezine gittiniz size aylık şu kadar ödemeli ve şu kadar ay internet aboneliğinizi taahhüt etmeniz halinde ayrıca şu özelliklerdeki cep telefonunuda size ücretsiz olarak veriyoruz denilerek sözleşme yapılmaktadır. Bilinmelidir ki  internet aboneliği aboneye her ay verilen bir hizmet olduğundan ancak hizmet sağlayıcı edinimini yerine getirdikten sonra verdiği hizmete mukabil ücret alabilmektedir. Yani hizmet verilmeden aboneden verilmemiş hizmetin bedeli istenemez. Üstelik her ne şartla olursa olsun aboneden taahhüt alınamaz. Çünkü 4077 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki Kanunun 11/A maddesi açık hükmü ile abonelik sözleşmeleri tüketicinin yazılı bildirimini hizmet sağlayıcıya bildirmesi halinde bu abonelikten çıkma hakkını vermektedir bir şekli ile tüketici taahhüt altına alınıp zorlanamaz denilmektedir.
Fakat son zamanlarda tüketicilerden bu tür şikayetler artmaktadır. Abonelikten çıkmak isteyen tüketiciden taahhüt alınmış ama hizmeti verilmemiş ayların hizmet bedeli istenmektedir. Bu yasal değildir. Tüketiciden sadece verilen bir cihaz söz konusu ise ve bu da sözleşme içerisinde yazılmış ise bunun bedelini almak hakkı vardır hizmet sağlayıcı operatörün.
Tüketicilerin benzeri şikayetleri durumunda şayet abonelikten ayrılmak istiyorlar ise bunu operatöre yazılı olarak (İadeli taahhütlü mektup şeklinde.) bildirimde bulunması yasal sorumluluktur. Hizmet sağlayıcı kendisine ulaşan bu bildirim (İHTARNAME) ile yasada belirtilen süre içinde derhal tüketicinin aboneliğine son vermekle yükümlüdür. Her ne şart altında olursa olsun aboneden kalan aylara ait ücretlerin ödenmesini isteyemez ve abone borçlandırılamaz. 
Eğer yapılan abonelikten ayrılma bildirimine rağmen mağduriyet halen söz konusu ise tüketici ikamet ettiği yerdeki veya hizmet sağlayıcı gsm operatörünün bulunduğu yerdeki il veya ilçe "Tüketici Sorunları Hakem Heyeti" ne bir dilekçe ile müracaat etmelidir. Dilekçeye sözleşme, ödeme belgesi, ihtarname, posta gönderi ekleri ve varsa diğer yazışmalarda eklenmelidir.

Tüketicinin Mehmet Abisi           10/Mayıs/2010
YENİ BLOG YAYINDA
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ

Bizi Takip et

Facebook Takip et

Şimdi Saat

UYARI

UYARI: Mesaj gönderirken adınızı, soyadınızı mutlaka yazınız. Görüş, öneri ve şikayetlerinizi uzun yazmamaya özen gösteriniz. Özel isteklerde (Dilekçe vb. gibi) bulunmayınız, isteğiniz karşılanmaz.TÜKETİCİNİN SESİ blogspot.com