Drop

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Akan Pano


widgets

Ekmek İsraf Etmeyin

Tüketici Hakem Heyeti Kararı Nasıl İcraya Konulur Yeni Tüketici Kanunu ve Uygulamaları İle Neler Değişti Tüketici Davalarında Belirsiz Alacak Meselesi Bıktıran SMS Reklamlarını Şikayet Edebilirsiniz Bizi Facebook ve Twitter'dan Takip Edebilirsiniz Bize Yazın Cevap Verelim

13 Şubat 2010 Cumartesi

Mesafeli Sözleşme

Tepkiler:  
YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Toplantı tarihi : 22.10.2009
Şikayet eden : Murat ÜNALMIŞ
Şikayet edilen : Batı Gıda Dayanıklı Tüketim Malları ve Spor Malz. Paz. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Ütü (Mesafeli Satış)
Şikayet tarihi : 24.08.2009
Talep : Bede iadesi
Miktar : 238,80 TL

Olayın Özeti : Tüketici, 18.02.2008 tarihinde telefonla sipariş verdiği ütüyü aldıktan sonra 8 günlük cayma süresi içerisinde cayma hakkını kullanarak malı iade ettiğini, mal bedelinin kredi kartından 12 taksitle tahsil edildiğini ödemelerinin iadesi için firmaya yaptığı başvurudan sonuç alamadığını iddia ederek, ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 24.08.2009 tarih ve 5501 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiş cevap alınamamıştır.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve doyanın incelenmesinden şikayet konusunun mesafeli sözleşme hükümlerini kapsadığı anlaşılmıştır. 4822 sayılı Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 9/A-5 maddesi ile cayma hakkı süresince sözleşmeye konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemeyeceğine ilişkin hükümler dışında kapıdan satışlara ilişkin hükümlerin mesafeli sözleşmelere de uygulanacağı,
Kanun’un 9/A-6.maddesi ile satıcı veya sağlayıcının cayma bildiriminin kendisine ulaştığı andan itibaren on gün içerisinde almış olduğu bedeli, kıymetli evrakı ve tüketiciyi bu hukuki işlemden dolayı borç altına sokan her türlü belgeyi iade temek ve yirmi gün içerisinde de malı geri almakla yükümlü olduğu hükme bağlanmıştır. Tüketicinin süresi içerisinde cayma ihtarında bulunduğu anlaşıldığından talebin kabulü gerekmektedir. Tüketicinin cayma hakkını kullandığı anlaşıldığından talebin kabulü gerekmektedir.


Karar: Yapılan incelemede tüketici talebinin kabulüne, satıcı firmanın mal bedeli olan ve tüketiciden tahsil edilen 238.80 TL ile tüketiciyi bu işlemden hukuki olarak borç altına sokan belgeleri tüketiciye iadesine, kararın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itiraz hakkı saklı kalmak üzere karar verilmiştir.
YENİ BLOG YAYINDA
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ

Bizi Takip et

Facebook Takip et

Şimdi Saat

UYARI

UYARI: Mesaj gönderirken adınızı, soyadınızı mutlaka yazınız. Görüş, öneri ve şikayetlerinizi uzun yazmamaya özen gösteriniz. Özel isteklerde (Dilekçe vb. gibi) bulunmayınız, isteğiniz karşılanmaz.TÜKETİCİNİN SESİ blogspot.com