Drop

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Akan Pano


widgets

Ekmek İsraf Etmeyin

Tüketici Hakem Heyeti Kararı Nasıl İcraya Konulur Yeni Tüketici Kanunu ve Uygulamaları İle Neler Değişti Tüketici Davalarında Belirsiz Alacak Meselesi Bıktıran SMS Reklamlarını Şikayet Edebilirsiniz Bizi Facebook ve Twitter'dan Takip Edebilirsiniz Bize Yazın Cevap Verelim

25 Şubat 2010 Perşembe

Tepkiler:  
CHECK-UP KANDIRMACASI VE NİTELİKLİ DOLANDIRICILIK...
                                                                                                                                                                       
Son günlerde vatandaşın cep telefonuna gelen mesajlarda ücretsiz check-up kazandınız diye yeni bir oyun oynanmakta. Öyleki dolandırıcık artık sınır tanımıyor vatandaşın sağlığı üzerinde kendine yeni bir rant kapısı yaratmaktadır.
Gelen mesajda eğer bu fırsattan yararlanmak istiyorsanız verilen telefon numaralarını arayarak kabul isteğinizi iletmeniz gerekir denilerek kurulmuş olan tuzak ile avını yakalamış oluyorlar.

Sonra vatandaşın adres bilgileri alınarak  kargo ile  indirim kartı gönderiliyor ve vatandaştan kart bedeli olarak 50 ila 60 TL arası para isteniyor. Daha sonraki safhada ise vatandaşın kredi kartı bilgileri alınarak kredi kartından 500 ila 1000 TL arası hemen para çekiliyor.
İşin ilginç olanı ise bu dolandırıcılar vatandaşın telefon numaralarını nasıl elde ettiğidir. Çünkü özel hayatın gizliliği diye bir Anayasal hakkımız bulunmaktadır. Yani telefon numaralarımızda öyle herkese vermekten imtina ettiğimiz özellerimizden biridir. Bu hakkımız maalesef birilerinin para kazanma ihtiraslarına kurban edilmektedir.  Bunun sorgulanması gerekir.
Dedik ya dolandırıcılık sınır tanımıyor diye işte tamda bu noktada çaresiz kalan vatandaş nereye müracaat edeceğini şaşırmakta. Çünkü bu sahtekarlar adres bilgilerini vermedikleri gibi herhangi bir belgede bırakmamaktadırlar. Doğal olarak vatandaş kimi nereye şikayet edecektir.
Teknoloji gelişiyor çok güzel ama fırsatçılarda boş durmuyor tabi. Vatandaş olarak öncelikle bu türden gelen mesajlara cevap verilmemesi en makul olanıdır. Şayet bu tuzağa düşen vatandaşlarımız var ise ki evet var o zaman yapılması gereken banka'ya dilekçe ile müracaat ederek bundan sonra bu firmaya ödemenin yapılmaması ve yapılmış olan  ödemenin yapıldığı mecranın adres bilgileri temin edilerek Cumhuriyet Savcılığı' na "TCK.123 ve Nitelikli Dolandırıcılık" tan suç duyurusunda bulunulması, İl Sanayi ve Ticaret Müdürlüklerine, operatörünüzü telefon ve özel bilgilerinizi  bir başkasına vermekten ötürü Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu ve SGK' na bu firmayı ihbar ederek şikayette bulunmak gerekir. Paralarını geri almak isteyen vatandaşların en son olarak ikamet ettikleri yerdeki il yada ilçe Tüketici Sorunları Hakem Heyet' lerine müracaat etmeleri gerekecektir.

Yazan :Mehmet İMREK           25/Şubat/2010
YENİ BLOG YAYINDA
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ
TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ- YAYINDA - TÜKETİCİ HUKUKU AKADEMİSİ

Bizi Takip et

Facebook Takip et

Şimdi Saat

UYARI

UYARI: Mesaj gönderirken adınızı, soyadınızı mutlaka yazınız. Görüş, öneri ve şikayetlerinizi uzun yazmamaya özen gösteriniz. Özel isteklerde (Dilekçe vb. gibi) bulunmayınız, isteğiniz karşılanmaz.TÜKETİCİNİN SESİ blogspot.com